اهمیت ارتقا فرهنگ رضوی و زیارت در دهه کرامت اعتبار ۵٠٠ میلیارد تومانی برای آبادانی بیشتر محدوده منفصل توس رونمایی از سند جامع آموزشی و فرهنگی آب در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی جاده میامی، چهاربانده می‌شود | آیین افتتاح و بهره‌برداری از «پل چنارک» با حضور فرماندار مشهد برگزار شد افتتاح یک مدرسه دیگر در طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مشهد | مشارکت خیّران در ساخت دبستان دخترانه «شهید امیری» بازار‌های قدیمی محله عنصری مشهد به پارکینگ موتورسیکلت‌ها تبدیل شده است حدود ۱۵۰‌هزار مترمربع از معابر خاکی منطقه توس مشهد طی ۲ سال گذشته آسفالت شد پاسداشت مقام فردوسی در نظام مدیریت شهری نقش کهن الگوها در زیست شهری تقدیر مسئول سازمان بسیج شهرداری مشهد مقدس از شهردار و فرمانده سپاه امام رضا(ع) تکرار گرانی و کمبود بلیت در دهه کرامت امسال | کف قیمت بلیت سفر به مشهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، خیابان کوثر و سه راه خیام (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مه گرفتگی در محور درگز - قوچان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد | شهردار مشهد: این نمایشگاه در سطح کشور یک برند محسوب می‌شود مراسم بزرگداشت روز فردوسی فردا در مشهد برگزار می‌شود(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به رئیس جمهور: با بودجه ۵۶ همتی نمی‌شود این شهر را مدیریت کرد در یک صدوچهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | فضاآرایی‌های شهری مشهد در دهه کرامت ۱۴۰۳ بسیار پررنگ خواهد بود
سرخط خبرها

«سایبان مهر» مرهمی برای بی‌مهری‌ها به کودکان کار

  • کد خبر: ۴۸۱۲۵
  • ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
«سایبان مهر» مرهمی برای بی‌مهری‌ها به کودکان کار
معاون دادستان مشهد ضمن اهمیت تشکیل کمیته‌ای با هدف ساماندهی کودکان کار، گفت: کمیته ساماندهی کودکان کار با مدیریت دادسرای عمومی و انقلاب مشهد (ویژه امور صغار و محجورین) تشکیل شد و با دعوت از تمامی دستگاه‌های موظف، مطابق آیین نامه ساماندهی کودکان کار، فرآیند کار آن شکل گرفته است.
به گزارش شهرآرانیوز، نیره عابدین زاده با بیان این خبر اظهار کرد: هدف اصلی این طرح حمایت از کودکانی است که به اجبار یا اکراه، خلاف میل و البته خلاف قانون و اخلاق به جای تحصیل، آموزش و تفریح در خیابان‌ها، به کار گمارده می‌شوند. مردم نیز در مواجهه با این پدیده در دو راهی کمک به این کودکان و بی تفاوتی نسبت به آنان مواجه می‌شوند که این موضوع به روح و روان این کودکان اسیب وارد می‌کند.

وی افزود: افزایش قابل توجه کودکان در سطح خیابان‌های شهر کاملا مشهود است؛ بنابراین ضرورت داشت که این موضوع با قید فوریت کارشناسی و بر‌اساس برنامه‌ای جامع و عملیات اجرایی آغاز شود.

عابدین‌زاده تصریح کرد: در واقع ما انجام یک جرم تحت عنوان کودک آزاری را در معابر عمومی شهر مشاهده می‌کنیم. نقش دادگستری در این طرح احصا وظایف دستگاه‌ها بر اساس مفاد آیین‌نامه، قانون و الزام دستگاه‌ها به انجام وظایف و نیز دستورات قضاتی به جهت نگهداری، تحویل به خانواده و احراز عدم صلاحیت والدین، تشکیل پرونده کیفری برای عاملین کار کودک، تحویل به مراکز درمانی، دستور قضایی به نیرویی انتظامی و... تعریف شده است. ضمنا با افرادی که از کودکان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کنند، طبق قانون برخورد می‌شود.

معاون دادستان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رده سنی کودکان بر اساس قانون شامل کلیه افراد زیر ١٨سال کودک و نوجوان است. البته کار زیر سن ١٥سال مطلقا ممنوع است.

وی اضافه کرد: طرح سایبان مهر یک طرح کاملا آینده نگر بوده و هدف اصلی ما از اجرای آن این است که در وهله اول مشکل و معضل اصلی که کودکان را به سمت کار در خیابان سوق داده احصا شود و سپس برای حل آن گام برداشته شود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->